11-05-2013

Kappertje, kappertje aan de wand

Ik ging in een opwelling naar de kapper. De kapper deed na afloop olie in mijn haar. Dat was dan zo enorm goed volgens hem. Bij het afrekenen wilde hij me aan die olie. Ik was niet meteen om.
'Ik denk altijd dat je er ook gewone olie in kan smeren.'
'Wat wil jij dan? Olijfolie in je haar?'
'Zoiets.'
De kapper was het er duidelijk niet mee eens, en wist me drie dingen die zo fan-tas-tisch mooi voor mijn krullèinn zouden zijn aan te smeren. Ik koop echt nooit van die rotzooi en al zeker niet drie van die dingen tegelijk.

Toen ik aan het afrekenen was besefte ik opeens dat ik die flesjes binnenkort totaal niet nodig zou hebben. Ik werd er een beetje lacherig van. Dat vond de kapper niet leuk omdat hij dacht dat ik zijn spulletjes niet serieus nam. Hij begon te oreren over het nut van olie, schuim en curle intensivator.
Ik luisterde braaf omdat ik moeilijk opeens kon zeggen dat ik even vergeten was dat ik binnen afzienbare tijd kaal door het leven zal gaan. Dat was me net een tikkeltje te dramatisch, zo niet hysterisch. Dus liep ik met een tas vol overbodige haarspullen de deur weer uit. 

Geen opmerkingen: