11-02-2012

De juiste vragen

De afgelopen week kwam er elke avond een vriend of vriendin langs om voor mij te koken. Een ongekende luxe. Het mooie is de verschillen in aanpak te zien. Sommigen zijn ware natuurtalenten. Zo'n talent kwam gisteren langs.

Ze was druk in de weer, had in no time mijn keuken onder controle, totale efficiëntie, kookte fantastisch en leverde intussen op diverse dingen commentaar. Zo was volgens haar de meegebrachte bami niet goed.
'He, bah, dit is van die aanstellerig dikke bami.'
Dat vond ik een mooi animistisch standpunt wat weer tot nieuwe theorieën en inzichten kan leiden.

De levensvragen die ze stelde vond ik ook erg goed.
'Heb jij een kaasschaaf in je leven?'
Dat heb ik, dus blijkt opeens dat mijn leven een graad van perfectie heeft bereikt.

En toen ze nog eens het pak bami bekeek om te zien waar het fout was gegaan, zag ze de tekst: biologisch. Toen wilde ze van mij weten wat er nou niet biologisch aan bami kan zijn. 
Daar had ik geen antwoord op. Maar ik denk er wel over na.

Geen opmerkingen: