04-08-2011

Leuke vrouw

De radiatoren moeten worden aangesloten, dus komt M, de man van de spiegiater en het glijhuis. Hij is te vroeg en belt me op.
'Zeg krullenbol, ik moet bij een hele leuke vrouw zijn. En ik sta nu voor haar deur.'
'Ik ben om de hoek.'
'Ken niet wachten!'

Nadat hij de boel heeft geinspecteerd, wil hij witte wijn en een betrouwbare vriendin.
'Dus niet zo een die gek gaat doen als ze gedronken heeft.'
Ik hoor aan zijn intonatie dat dit pas de eerste eis is.
'En eentje die haar afspraken nakomt. Niet een die zegt 'Ik kom er nu aan' en dat ze dan pas na twee uur komt opdagen.'
Hij laat het allemaal even bezinken.
'Er zijn echt weinig leuke vrouwen, weet je.'
'Ik weet het.'
We kijken weemoedig voor ons uit. Hij vanaf de verhoging van de keuken en ik peinzend in mijn bureaustoel. 
'Maar toevallig ben ik er een,' zeg ik.
Zijn glas blijft ergens op borsthoogte hangen. 
'Je moet het alleen wel geheim houden, anders staan ze in rijen voor mijn deur.'

Het duurt twee tellen, dan krijgen we onbedaarlijk de slappe lach.

Geen opmerkingen: